ابرکوه- رحیم میرعظیم سرپرست و خبرنگار یزد فردا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه در گفتگو با خبر نگار ما از برپائی همایش منطقه ای تجاری سازی پژوهش خبر داد.
به گفته دکتر علوی راد، این همایش در اسفند ماه 89 و به مدت یک روز و برای نخستین بار در منطقه 7دانشگاه آزاد اسلامی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه برگزار می شود.
علوی راد اهداف برگزاری این همایش را، گسترش تجاری سازی پژوهش های اساتید و دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزشهای عالی بویژه دانشگاه آزاد اسلامی ذکر کردو برخی از محورهای این همایش را،مدلهای تجاری سازی پژوهش و همچنین نقش و جایگاه تجاری سازی پژوهش در تحقق سند چشم انداز 20 ساله کشور ذکر نمود.وی اذعان داشت: نقش مراکز آموزش عالی در تجاری سازی پژوهش در کشور وبررسی قوانین و مقررات کشور در زمینه تجاری سازی پژوهش نیز، از جمله دیگر محورهای این همایش یک روزه خواهد بود.
علوی راد، همچنین بررسی حقوق مالکیت معنوی در تجاری سازی پژوهش را نیز از دیگر محورهای مطرح شده در این همایش ذکر نمود.
به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه از جمله فرمایشات مقام معظم رهبری ایجاد انگیزه در پژوهشگران بوده است.
علوی راد همچنین اذعان داشت: رهبر انقلاب و مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز بر کاربردی کردن این پزوهشها تأکید نموده اند.وی افزود:در راستای برگزاری هرچه مفیدتر این همایش،از همکاری های صمیمانه پارک علم و فن آوری یزد و مرکز رشدفناوری ابرکوه نیز بهره مند خواهیم شد. ضمن اینکه دست یاری واحدهای دیگر دانشگاهی ابرکوه را به گرمی می فشاریم.
علوی راد همچنین از یاری گرفتن از واحدهای بزرگ دانشگاهی استان یزد در جهت برگزاری بهتر این همایش نیز خبر داد.وی هدف نهائی برگزاری این همایش را، توجه به نقش ارزنده دانشگاه ها در توسعه کشور و عملیاتی کردن پژوهش های انجام شده دانست.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا